Just my cup of tea…

pukkatea

pukka.no

Nå går det mot kaldere tider og det er slutt på de lange lyse kveldene. Vi nyter de siste sommerdagene med sol før vi gjør oss klar til å innta en årstid med masse flotte farger, strikkeklær, leggvarmere, nye støvletter, sjerf og ikke minst en thermo kopp i hånden med god varm te for å varme deg en kald høst morgen på vei til jobben.
Jeg var en stund veldig god venn med kaffemaskinen på jobben, men fordi mye koffein tydeligvis virker dårlig på kroppen min (dvs jeg sover SVÆRT dårlig, selv om jeg har drukket kaffien om morgnen) så har jeg gått over til å bli te-drikker igjen. Dessuten er det jo så mye mer å velge i når det kommer til te-verden enn akkuratt de 7 valgene man har på kaffemaskinen.

For tiden har jeg fått chai-te på smaksløkene og siden jeg gikk til innkjøp av to søte thermo kopper fra Åhlens for en uke siden ca, to for 99kr så skal jeg i allefall holde oppe te-drikkingen min og bevandring i te-verden denne høsten og vinteren.

We are moving towards colder seasons and it’s almost over with the long bright summernights. The last days of sun are being enjoyed to the fullest before we get ready for the season with knit-wear, leg-warmers, new boots, scarfs and to mention a thermo cup in your hand with good warm tea (or coffee) to warm your body on your way to work a cold autumn morning.
The coffee-machine at work and I were pretty good friends for a while, but after some nights with no sleep (even though I only drank coffee in the morning) I decided to quit coffee and start to be tea-drinker again. In a way it’s great to be a tea-drinker, there is a lot more choices within the tea-world than on the coffee-machine at work.

At the time my taste buds has gotten in to chai-tea and I bought two cute thermo-cups a week ago. I can’t wait to fill one up and drink on my way to work and taste my way in the tea-world this autumn and wintertime.

kopp1

From Ahlens

kopp2

Also from Ahlens

Er du te-drikker?
Do you like tea?

Veronica S

Veronica S

Dette innlegget ble publisert i Hverdagsmas og merket med , , . Bokmerk permalenken.

26 svar til Just my cup of tea…

  1. Anne-Birthe sier:

    Te er jo mye bedre enn kaffe 😉 Liker veldig godt Twinings sin Voyage-serie og spesielt chai-te’en.Søte termokopper du har funnet!

  2. motionocean sier:

    Åh, disse koppene er jo superifne! Men selv drikker jeg hverken te eller kaffe! Det går i melk og vann her i huset 😉

  3. Super fine kopper!:D Te er nyydelig godt!

  4. Merethe sier:

    Veldig fine kopper 🙂 Jeg er te-drikker i perioder, men kaffe har jeg aldri likt.

  5. Lene sier:

    Er det bare jeg som syns at te lukter sååå mye bedre enn det smaker? :p Syns det smaker varmt vann med litt smak, mens det kan lukte helt himmelsk!

  6. veronica sier:

    Te er alltid godt på kalde dager 🙂

  7. Keths sier:

    jeg syns te lukter utrolig godt (og er jo varm), så det frister alltid. men jeg blir alltid like skuffet… det smaker alt for beiskt. kanskje jeg finner en god te snart, slik at jeg også kan kose meg med det nå som kulden setter inn!! (er ikke så glad i kakao da dette blir litt for søtt i mengden, så da hadde te passet ypperlig – om det bare hadde smakt bedre da….)

    • Veronica S sier:

      Da må du prøve deg på de grønne teene kanskje.. og med en eller to suketter i, Ikke ha te-posen i lengre enn enn 3-4 minutter.
      Kakao er godt, men som du sier, litt for søtt i lengden.

  8. Kristine sier:

    Jeg drikker te hver dag med ingefær. Herlig! 🙂

  9. Siri sier:

    Ja, jeg er helt klart en tedrikker! Drikker det ikke så ofte da, men smaker som himmel når jeg først gjor det 😀 haha
    xx Siri

  10. Juthamat~ sier:

    te er noe av det beste drikkene som finnes. c: elsker pucca teene. c:

  11. Erle sier:

    jaaa, er en te-drikker 😀

  12. motionocean sier:

    // Altfor kaldt 😦 Hehe! Tror det kom mest av at vi hadde forventa varmere vær, men vi kom også i ei av de kaldeste tidene de har hatt. Det var -14 på Tanzmania; selv om vi ikke var helt der nede, og nådde heller ikke sånne drastiske temperaturer, sier det litt om hvor kaldt de hadde det. Det var iskaldt om morgenene og kveldene, men det ble straks varmere når sola kom opp!

  13. Karoline sier:

    Fint innlegg, elsker te selv (har en klar favoritt i Four Red Fruits som i tillegg koster bare halvparten av nesten alle andre tesortene på matbutikkene praktisk nok) og koppene var oppriktig supre =D

Please reply